Saturday, December 3, 2011

Terus Melangkah

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh,




Alhamdulillah...

Memaksa diri untuk menulis setelah sekian lama meninggalkan blog ini memerlukan sebuah azam, tidak semudah ia dilontarkan dari lisan manusia.

Melangkah maju

Awal Muharram mendatangi kita sebagai tetamu juga pada tahun ini, sebuah bulan yang sering dikaitkan dengan hijrah Nabi shallallahu 'alaihi wasallam. Di corong-corong masjid, dalam kuliah-kuliah serta slogan-slogan yang tertampal pasti akan dikaitkan dengan keagungan, kehebatan dan kemegahannya. Meskipun begitu, kedatangan bulan ini sama sekali tidak membawa apa-apa erti kepada golongan manusia pemalas!

Jika dirimu salah seorang daripada manusia pemalas, maka sebaiknya engkau fikir kembali apa, kenapa dan kemana engkau selepas ini. Mahu berjumpa dengan Rabbul 'Izzah dengan kepemalasanmu? Nah... Neraka itu terbentang luas. (Na'uzubillah)

Berubah

Mulakan perubahan pada dirimu dengan melazimi solat jemaah. Tanpanya hidupmu kucar kacir dengan masalah yang bertimbun, tiada ketenangan... Kenapa tidaknya apabila Allah telah menjanjikan ganjaran 27 darjat sebagai balasannya. Mengatur dirimu menjadi seorang muslim yang komited dengan waktu. Berubahlah dari lubuk hatimu dalam mencari redha Ilahi...

Akhir kalam...

اللهم إنى أعوذ بك من الهم والحزن.. وأعوذ بك من العجز والكسل وأعوذ بك الجبن والبخل وأعوذ بك غلبة الدين وقهر الرجال

0 comments:

wanabdbaith. Powered by Blogger.

Visitor

free counters