Monday, March 12, 2007

Wahabi Adalah Wahabi


Wahabi Adalah Wahabi

>

> Aku nasihatkan, rujukan kita adalah al-Qur'an dan sunnah Nabi

> Lalu aku dipanggil Wahabi

>

> Aku katakan, hadis hendaklah dipastikan sahih dari Nabi

> Lalu aku dipanggil Wahabi

>

> Aku cuba amalkan ibadatku mengikut cara Nabi

> Lalu aku dipanggil Wahabi

>

> Aku cuba amalkan solat mengikut cara Nabi

> Lalu aku dipanggil Wahabi

>

> Aku nasihatkan bahawa amalan itu dan ini bukan dari Nabi

> Lalu aku dipanggil Wahabi

>

> Aku katakan ramai guru-guru kini tidak mengajar dengan kaedah yang

> asli

> Lalu aku dipanggil Wahabi

>

> Aku bertanya guru, apakah dalil sahih untuk aku ikuti

> Lalu aku dipanggil Wahabi

>

> Aku katakan agama ini tidak semesti semuanya mengikut as-Syafie

> Lalu aku dipanggil Wahabi

>

> Aku katakan, khurafat, syirik dan bid'ah amat dilarang oleh Nabi

> Lalu aku dipanggil Wahabi

>

> Aku tidak hadiri ke nduri arwah kerana ianya dilarang oleh Nabi

> Lalu aku dipanggil Wahabi

>

> Aku mengatakan kenduri arwah juga dilarang oleh as-Syafie

> Lalu aku dipanggil Wahabi

>

> Aku katakan amalan khusus Nisfu Sya'ban bukan diajar oleh Nabi

> Lalu aku dipanggil Wahabi

>

> Aku juga katakan ianya juga dilarang oleh al-Qaradhawi

> Lalu aku dipanggil Wahabi

>

> Aku pun tidak tahu, siapakah sebenarnya Wahabi?

>

> Kata mereka Wahabi adalah Wahabi

>

> Aku bertanya lagi, siapakah sebenarnya Wahabi?

>

> Kata mereka Wahabi adalah Wahabi

>

> Aku semakin bingung siapa itu Wahabi

>

> Namun ...

>

> Jika benar Wahabi adalah yang nak ikut sunnah Nabi... Biarlah aku

> dipanggil Wahabi

>

> Jika benar Wahabi yang melarang khurafat, syirik dan bid'ah dari

> diikuti... Biarlah aku dipanggil Wahabi

>

> Jika Wahabi hanya beramal dengan amalan yang sahih dari

> Nabi...Biarlah aku dipanggil Wahabi

>

> Aku ingin mendapat keredhaan dari Ilahi

> Biarlah aku dip anggil Wahabi

> Semoga di akhirat bersama Nabi aku berdiri

> Biarkan aku dipanggil Wahabi

> Aku hanya inginkan syafaat Nabi untuk syurga yang kekal abadi

> Biarlah aku terus dipanggil Wahabi

0 comments:

wanabdbaith. Powered by Blogger.

Visitor

free counters