Thursday, November 19, 2009

Dalamnya itu Lebih Pahit daripada Luaran

Assalamualaikum wbt,

Manusia ni memang banyak silapnya, ada kesilapan yang kita sedar dan ada yang kita tak sedar. Kita hidup bersahabat, lagilah banyak kesilapan yang kita tidak sedari. Kesilapan yang ditegur oleh sahabat kita walaupun sebenarnya amat pahit sebenarnya ubat yang menyembuhkan walaupun bukan dengan sekelip mata.

Pada hari ini ana ada menegur salah seorang sahabat ana dek kerana kesilapannya, sebagai balasannya Allah turut mendetikkan hati sahabat tersebut untuk menegur ana atas kesilapan yang ana lakukan. Sahabat, maaf di atas segala salah dan silap yang ku tidak sedari ataupun yang ku tidak sengaja lakukannya. Jauh sekali niat di hati untuk melukakan hati sesiapa bahkan dirikulah yang paling layak ditegur.

Oleh kerana itu, maaflah diri ini, nasihatilah diri ini sebagaimana engkau nasihati orang yang kau sayangi. Insya-Allah, ana akan cuba memperbaiki diri sendiri dengan bantuan sahabat-sahabat semua. Lastly, maaf di atas kekasaran bahasa yang ku gunakan semasa ber-chating, sms dan seumpamanya kerana ana masih lagi lemah dalam menggunakan bahasa yang sesuai. Akanku ubah secara perlahan-lahan, insya-Allah. Doakanku.

Barakallahu fiikum...


1736pm, 19 Dis 2009
Wan Abdul Baith Izzuddin

1 comments:

Al Quds Travel said...

Al Quds Travel Welcome You :-

"FIESTA ALQUDS TRAVEL FAIR"
Date : 10,11,12 December 2009
Time : 10.30 am - 10.00 pm
Venue : Ruang Legar KB Mall K.Bharu
Organizer : Al Quds Travel Sdn Bhd
Tel No : 609-747 9999

wanabdbaith. Powered by Blogger.

Visitor

free counters