Tuesday, December 1, 2009

Secebis Kenangan

Hari ini, 30 November 2009, pihak Kesatuan Mahasiswa Kelantan Jordan (KMKJ) telah menganjurkan satu program sempena Hari Raya Aidil Adha. Semua anak-anak Kelantan berkumpul walaupun ada segelintir yang tidak dapat hadir. Apapun diucapkan tahniah kepada pihak ajk yang bertungkus-lumus untuk menjayakan program.

Sebenarnya ana masih lagi dilema sama ada nak pergi ataupun tidak ke program ini oleh kerana Encik Arman turut menjemput kami ahli Persatuan Penuntut Malaysia Amman Jordan (PPMA) untuk beraya di rumahnya. Keinginan untuk ke rumah Encik Arman juga turut meluap-luap kerana ana masih lagi belum pernah menjejakkan kaki di sana.

Keputusan dibuat saat-saat akhir (pagi tadi... hehe), jikalau tidak difikirkan salah faham yang timbul antara ahli kmkj di Amman dengan ajk kmkj tentu diri ini akan ke rumah Encik Arman. Maka, pada jam 9.00 pagi Jordan, ana bersiap-siap untuk bertolak ke mafraq (ke majlis raya KMKJ).

Dek kasihan kepada ajk KMKJ, sampailah ana di tempat program pada jam 10.30pagi. Kelihatan sahabatku di MTAQ, Abdul Halim dan beberapa orang ahli KMKJ berada di depan pintu. Ana bersalaman dengannya, bertanya khabar serta bergurau senda. Kebetulan saat tibanya ana di tempat program adalah pada ucapan perasmian oleh Tuan Haji Sulaiman, Pengarah MSD.

Apabila masuk je ke dalam dewan semua mata tertumpu kepada ana, Ustaz Sulaiman memperkenalkan ana kepada sekalian ahli KMKJ secara tiba-tiba (tu la... datang lewat lagi... hehe).

Perkara yang paling menggembirakan diriku ialah dapat berjumpa dengan sekalian pelajar MTAQ yang kini sedang menuntut di Jordan. Sungguhku rindu untuk bertemu dengan mereka, rindu dengan ukhuwah yang terbina, walaupun dahulu kami adalah musuh no satu semasa di MTAQ (hehe.. sebahagian je, bukan semua). Kami bermaafan dan melemparkan senyuman sesama sendiri, teringat kepada kesilapan yang telah dilakukan mohon agar ia dimaafkan.

Barakallahu fiikum, uhibbukum fillah... :D

0 comments:

wanabdbaith. Powered by Blogger.

Visitor

free counters